WatchGuard NextGen-firewall ontvangt ‘recommended’ van NSSLabs

WatchGuard XTM houdt 97,8 procent van alle geteste aanvallen tegen
maandag, 6 oktober, 2014

Den Haag, 6 oktober 2014 – Het onafhankelijke testlab NSSLabs heeft de WatchGuard Next Generation XTM 1525-firewall aangewezen als een van de best scorende security-oplossingen die momenteel op de markt beschikbaar is. NSSLabs heeft een reeks aan firewall-producten uitgebreid getest. De beveiligingssystemen zijn hierbij onderworpen aan zeer realistische situaties zoals bedrijven en overheidsinstellingen deze dagelijks meemaken.

Uit de test bleek dat de WatchGuard XTM 1525 maar liefst 97,8 procent van alle geteste aanvallen wist tegen te houden. Bovendien omzeilde de firewall 100 procent van alle ‘evasive techniques’ die cybercriminelen toepassen om beveilingsmaatregelen te omzeilen. NSSLabs stelt dat de XTM 1525 een zeer gunstige kostprijs per beveiligde Mbps biedt.

Testresultaten

De WatchGuard XTM 1525 blokkeert volgens de test 96,7 procent van alle aanvallen tegen serverapplicaties en 98,7 procent van alle pogingen om client-applicaties aan te vallen. Dit betekent dat de XTM 1525 gemiddeld 97,8 procent van alle aanvallen tegenhoudt. Belangrijk is bovendien dat de firewall zeer goed scoorde in de NSS Application Control-test. NSSLabs heeft vastgesteld dat de software die door de firewall wordt gebruikt, ofwel XTM v11.8, op correcte en effectieve wijze complexe policies afdwingt die zijn samengesteld uit meerdere regels, objecten en applicaties. Hierbij hebben ze vastgesteld dat de XTM bij zowel inkomend als uitgaand dataverkeer met succes kan vaststellen welke applicatie de data verstuurt of ontvangt, om vervolgens de juiste policy op deze datastroom toe te passen.

Incidenten realtime zichtbaar

De WatchGuard XTM 1500-serie biedt een throughput tot 25 Gbps en 10 Gbps als sprake is van het gebruik van een VPN (virtual private network). Net als alle WatchGuard Next Generation (NGFW) en Unified Threat Management (UTM) appliances wordt de XTM 1525 ondersteund door WatchGuard Dimension. Deze software maakt beveilingsmaatregelen en eventuele incidenten in realtime zichtbaar. Hierdoor kan per direct het door een beveiligingsincident getroffen deel van een netwerk worden vastgesteld en geïsoleerd. WatchGuard Dimension genereert ook in realtime alle voor die aanval relevante informatie - van type aanval tot trendinformatie.

Prestaties firewalls zichtbaar

“Voor bedrijven en overheidsorganisaties is het van cruciaal belang dat zij een goed begrip hebben van de prestaties en effectiviteit van moderne firewalls”, zegt Vikram Phatak, chief executive officer van NSSLabs in een toelichting op de testresultaten. “De WatchGuard XTM 1525 kende gedurende het gehele testproces een zeer hoge en bovendien zeer consistente mate van bescherming tegen aanvallen en pogingen van cybercriminelen om de beveiligingsvoorzieningen van de firewall te omzeilen.”

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De 'Extensible Content Security' (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Kijk voor meer informatie op http://www.watchguard.nl.

Maria Pinto
+31 70 711 2087
Nelleke Braam
Co-Workx

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.

Informatie Centrum

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP