WatchGuard introduceert UTM-appliances Firebox T30 en T50

donderdag, 5 november, 2015

Den Haag, 5 november 2015 - WatchGuard Technologies heeft twee nieuwe UTM-lijnen gelanceerd. De appliance-lijnen T30 en T50 zijn bedoeld voor het MKB en decentrale organisaties. Ze consolideren de belangrijkste netwerk- en security-functionaliteit in een compact, 'tabletop' platform.

Organisaties en hun bedrijfsnetwerken zijn meer dan ooit gedecentraliseerd. Naast het beveiligen van de communicatie tussen het hoofdkantoor en flexibele werkplekken moeten de netwerken ook de diverse 'off-site' businesslocaties en filialen ondersteunen die steeds meer opereren als kleine zelfstandige bedrijven.

Die relatie tussen een gecentraliseerde entiteit en meerdere onafhankelijke businesslocaties komt vaak voor in de retail, horeca, gezondheidszorg en de financiële sector. Die opzet brengt unieke uitdagingen op het gebied van netwerkbeveiliging met zich mee. Voor dergelijke organisaties is een centraal veiligheidsbeleid en een eenvoudige uitrol van de oplossing op de businesslocatie cruciaal.

WatchGuard's T-lijnen van UTM-appliances zijn specifiek geschikt voor dergelijke situaties. Hun kleine vormfactor maakt ze geschikt voor omgevingen waar geen apart datacenter aanwezig is. De nieuwe ingebouwde PoE-poort maakt het koppelen van Watchguard Access Points gemakkelijk.

He behouden van een compleet zicht op het gehele netwerk is belangrijk voor compliance reporting, bewakingssystemen en business intelligence-doeleinden. Toegang tot services als veilige draadloze netwerken is ook een belangrijk voordeel.

De belangrijkste kenmerken op een rij:

• Hoge snelheid - De firewall verwerkt gegevens tot 1.2 Gbps en UTM-snelheid rijkt tot 165 Mbps. Daardoor is het geschikt moderne gebruikstoepassingen en encryptie.

• Geïntegreerde WiFi volgens 802.11ac-standaard - De UTM's T30-W en T50-W ondersteunen de nieuwste 802.11ac WiFi-standaard voor betrouwbare draadloze verbindingen op hoge snelheid.

• Rapid Deploy – Dankzij Rapid Deploy kan de IT-afdeling de appliances op afstand configureren, zonder de noodzaak voor fysieke aanwezigheid op de betreffende locatie.

• Geavanceerde malware-herkenning – De appliances onderscheppen malware die handtekening-gebaseerde antivirusoplossingen missen. Sandboxing in de cloud en volledige systeememulatie (CPU en geheugen) bieden zicht op iedere instructie die malware uitvoert, niet enkel de besturingssysteem-calls. Daardoor herkent het ook verdacht gedrag dat andere sandbox-oplossingen niet opmerken.

• Direct bruikbare dregingsinformatie – De UTM's hebben toegang tot Dimension, het centrale intelligence thread platform van WatchGuard. Dimension verzamelt data van alle appliances aanwezig in het bedrijfsnetwerk, ongeacht de fysieke locatie. Deze data vertaalt het naar informatie en inzichten waar bedrijven direct actie op kunnen ondernemen. Dimension biedt niet alleen zicht op wat er op het netwerk gebeurt, maar geeft ook de mogelijkheid tijdig maatregelen te nemen tegen kwaadwillende gebruikers, applicaties of websites.

• Extra rekenkracht voor SHA-2-encryptie – Dankzij vlotte verwerking van SHA-2-encryptiealgoritmen voldoet de gebruiker aan compliance-standaarden die een upgrade van het oudere SHA-1 vereisen.

“Het is onze verantwoordelijkheid veiligheidsoplossingen te leveren die naadloos met deze gedistribueerde omgevingen overweg kunnen”, aldus Andrew Young, vice president of product management, bij WatchGuard. “Natuurlijk moeten onze oplossingen kritische netwerk- en security-functionaliteit in een enkele, centraal beheersbaar platform consolideren. Maar we hebben ons ook als missie gesteld dat die oplossingen eenvoudig uitrolbaar, beheersbaar en toegankelijk voor bedrijven van alle grootten moeten zijn.”

Aanvullende bronnen:

Meer technische informatie over de T30 en de T50 is beschikbaar via het WatchGuard Security Center blog.

Over WatchGuard Technologies
WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard’s eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De ‘Extensible Content Security’ (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Kijk voor meer informatie op http://www.watchguard.nl.

Maria Pinto
Nelleke Braam
Co-Workx

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.

Informatie Centrum

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP