WatchGuard en NCP leveren samen IPsec VPN Client voor Windows en OS X

NCP's VPN-technologie vereenvoudigt implementatie en geeft mobiele werkers met één klik toegang tot het bedrijfsnetwerk
vrijdag, 9 augustus, 2013

Den Haag, 09 augustus 2013 – WatchGuard Technologies, leverancier van geïntegreerde security platforms, is een partnership aangegaan met NCP engineering. De remote access VPN-technologie van NPC komt beschikbaar in een aantal appliances van WatchGuard. Denk hierbij aan het Internet Protocol Security (IPSec) Mobile VPN client voor de UTM-appliances. Daarmee krijgen eindgebruikers eenvoudiger toegang tot IPsec VPN voor Microsoft Windows en Apple OS X. De oplossing maakt voor beheerders de setup een stuk eenvoudiger en geeft de eindgebruikers met één klik toegang tot het bedrijfsnetwerk.

Uit onderzoek van Forrester blijkt dat twee derde van de werknemers in Europa buiten kantoor werkt, al is het maar eens per maand. Het feit dat maar één klik nodig is om een veilige VPN-verbinding te activeren, verhoogt de productiviteit van de medewerkers en het niveau van informatiebeveiliging. De nieuwe IPSec Mobile VPN client biedt alle belangrijke functies zoals ondersteuning voor tweeweg authenticatie, pre-login voor Windows-domeinen, FIPS 140-2 conform IPsec-algoritmes, en een veilige persoonlijke firewall.

"Doordat we onze eigen VPN-oplossing uitbreiden met NCP's universele IPsec VPN client kunnen onze klanten snel en gemakkelijk tegemoet komen aan de eisen en wensen van hun mobiele werknemers, ongeacht het device, OS of netwerk," zegt Etiënne van der Woude, Regional Sales Manager bij WatchGuard. "NCP staat bekend om zijn veilige remote access technologie. Door ons partnership kunnen wij een van de meest flexibele en toch robuuste VPN-oplossingen op de markt brengen."

De IPSec Mobile VPN client kan geconfigureerd en geïmplementeerd worden met WatchGuard-profielen die gebruikers kunnen downloaden voor one-click remote access. Licenties aanschaffen kan bij een van de resellers in WatchGuard's wereldwijde netwerk. Daarnaast is er een 30-daagse trial license te downloaden vanaf het WatchGuard software download center.

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De 'Extensible Content Security' (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.