Watchguard Dimension 2.0 vergroot inzicht in cyberrisico's

donderdag, 23 juli, 2015

Den Haag, 23 juli 2015 - WatchGuard Technologies introduceert een nieuwe versie van zijn netwerkbeheer en -monitoringoplossing Dimension. Versie 2.0 vergroot met name het inzicht in cyberrisico's. Dankzij een vernieuwde interface en rolgebaseerde beheeropties kunnen IT-professionals gevaren eerder signaleren en gemakkelijker actie ondernemen.

Het Dimension-platform verzamelt data van alle WatchGuard-apparaten in een netwerk en vertaalt die informatie in overzichtelijke en visueel rijke overzichten, grafieken en diagrammen. Daardoor krijgen beheerders een beter inzicht in wat op het netwerk gebeurt en aan welke dreigingen het blootgesteld wordt. Dankzij dat inzicht kunnen zij sneller de juiste maatregelen treffen.

De belangrijkste vernieuwingen van versie 2.0 op een rij:

• Verbeterde interface
    Een nieuwe gebruikersinterface maakt het opsporen van gevaren en het ondernemen van actie nog eenvoudiger. WatchGuard baseerde het nieuwe uiterlijk op de feedback van duizenden gebruikers wereldwijd.
  • Cyberloafing-dashboards
    Misbruik van het bedrijfsnetwerk voor privézaken, het zogenoemde 'cyberloafing', gaat ten koste van bandbreedte en productiviteit. Dankzij nieuwe dashboards hebben beheerders direct zicht op hoe en waar medewerkers hun tijd online spenderen.
  • Rolgebaseerde privileges
    Dankzij voorgedefinieerde rollen en groepen kennen beheerders eenvoudiger en sneller de juiste rechten toe aan de juiste personen.
  • Verbeterd VPN-beheer
    Dankzij een verbeterd VPN-beheer volgens het 'hub-and-spoke'-model is het aanleggen en beheren van veilige tunnels naar filialen eenvoudiger dan ooit.
  • Direct ingrijpen met een enkele muisklik
    Met Dimension Command kunnen IT-beheerders IP-adressen en domeinnamen die het netwerk bedreigen met één druk op de knop blokkeren.
  • Direct toegang tot individuele firewalls
    Dankzij directe toegang tot individuele firewalls kunnen IT-professionals policy-wijzigingen en toegangsregels snel wijzigen.
  • Policy-geschiedenis
    In de firewall-policy's zijn de toegangs- en spelregels van het netwerk gedefinieerd. Bij problemen zijn de policy's direct inzichtelijk. Beheerders kunnen eventueel direct terugschakelen naar een eerdere configuratie.
  • Systeemrapporten
    Het spotten van dreigingen is essentieel, maar minstens zo belangrijk is een goed zicht op de status van de netwerkonderdelen. Want verminderde prestaties of zelfs uitval kan leiden tot downtime of de deuren openzetten voor hackers. Dimension Command toont in één oogopslag de status van zaken als de CPU en het werkgeheugen en laat beheerders waar nodig ingrijpen of aanpassingen maken.

“Zichtbaarheid is veiligheid. Dimension 2.0 destilleert uit alle data real-time de juiste informatie die IT-beheerders nodig hebben voor de beveiliging van hun netwerk. De toevoeging van beheerfuncties en de nieuwe interface brengt dat inzicht naar een hoger niveau”, aldus Prakash Panjwani, president en CEO van WatchGuard Technologies.

Dimension Command

WatchGuard lanceert eind dit jaar Dimension Command, een uitbreiding op Dimension waarmee beheerders direct toegang krijgen tot de configuratie van hun netwerk en de beveiliging. Met de huidige release geeft WatchGuard een vooruitblik op enkele van deze functies, zoals de directe toegang tot individuele appliances, de VPN-beheeropties en de mogelijkheid om snel terug te keren naar eerdere firewallinstellingen.

WatchGuard levert Dimension standaard mee met alle Unified Threat Management (UTM)- en Next Generation Firewall (NGFW)-appliances, bij aanschaf van de support service.

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard’s eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De ‘Extensible Content Security’ (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Kijk voor meer informatie op http://www.watchguard.nl.

Maria Pinto
+31 70 711 2087
Nelleke Braam
Co-Workx

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.

Informatie Centrum

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP