Nieuwe WatchGuard XCS 880 verbetert content security performance met twintig procent

Vernieuwde appliance verwerkt tweemaal zo veel e-mail en halveert het stroomverbruik
woensdag, 18 september, 2013

Den Haag, 18 september 2013 – WatchGuard Technologies, leverancier van geïntegreerde security- platforms, introduceert de WatchGuard XCS 880. Deze appliance is speciaal ontworpen voor grote ondernemingen die hoge eisen stellen aan de beveiliging van e-mail en webgebaseerde content. De XCS 880 beschermt tegen binnenkomende bedreigingen zoals virussen, gemengde bedreigingen en netwerkaanvallen, en voorkomt dataverlies bij uitgaande informatie. Daarbij biedt de nieuwe appliance twintig procent meer processorkracht en kan tweemaal zo veel e-mail verwerken – met een stroomverbruik minder dan de helft dan bij voorgaande modellen. De XCS 880 vervangt de XCS 770R en de XCS 970.

Ondanks de groei van andere communicatiekanalen blijft e-mail het fundament voor bedrijfscommunicatie. Volgens een rapport van Gartner over e-mail security en dataverlies brengt de populariteit van e-mail ook nadelen met zich mee. Het is hierdoor een aantrekkelijk kanaal voor doelgerichte aanvallen en een belangrijke potentiële bron voor dataverlies of compliance-problemen. Om de groeiende uitdagingen rond e-mail en andere web-gebaseerde content het hoofd te bieden, gebruikt de XCS 880 de nieuwste generatie processortechnologie van Intel. Zo biedt het device bescherming tegen spam, virussen, malware en dataverlies. Deze bescherming is gecombineerd met contentfiltering, encryptie en webfiltering en daarbij blijft de appliance op hoog niveau presteren.

Stroomverbruik

"Grote ondernemingen gebruiken geavanceerde messaging-netwerken die via e-mails en internet enorme hoeveelheden data verplaatsen naar het bedrijfsnetwerk. Om verdachte informatie buiten en gevoelige informatie binnen te houden, is een verfijnde content-securitystrategie nodig", zegt Etiënne van der Woude, Regional Sales Manager Benelux bij WatchGuard. "De XCS 880 is speciaal ontworpen om deze belangrijke taak te verrichten en biedt organisaties één gecombineerde oplossing voor e-mail-security, privacy en compliance met de allerbeste technologie. En dat allemaal met verbeterde performance, forse vermindering van het stroomverbruik en beveiliging tegen stroomuitval en disk crashes."

Door het stroomverbruik met meer dan de helft te verminderen, voorziet de XCS bedrijven van een efficiënt content-securityplatform dat niet alleen besparingen oplevert op de stroomkosten, maar ook op de koeling. Dankzij verbeteringen in de processor en dataopslag is het device kleiner en lichter, en neemt dus minder kostbare rack-ruimte in beslag. WatchGuard heeft de betrouwbaarheid ten opzichte van de XCS 770R verbeterd door toevoeging van een redundant voedingsapparaat dat een potentiële storingsbron elimineert en ervoor zorgt dat data veilig gesteld is bij een stroomonderbreking. Net als de modellen die het vervangt, gebruikt de XCS 880 RAID-technologie om data te beschermen ingeval van een disk failure.

De WatchGuard XCS 880 is per direct beschikbaar en bevat geheel aanpasbare rapportagemogelijkheden om IT te helpen met auditaanvragen en compliance-eisen.

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De 'Extensible Content Security' (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.