WatchGuard presenteert eerste UTM security-oplossing voor Windows Azure Cloud Platform

Met ondersteuning voor Windows Azure en Microsoft Hyper-V levert WatchGuard krachtige security voor de snelgroeiende cloud computing markt
maandag, 9 september, 2013

Den Haag, 9 september 2013 – WatchGuard Technologies, leverancier van geïntegreerde security- platforms, lanceert de eerste Unified Threat Management (UTM) oplossing voor Microsoft's Windows Azure cloud computing platform. Organisaties over de hele wereld brengen enorme hoeveelheden gevoelige data, applicaties en services naar de cloud. Veilige toegang tot die data is van het allergrootste belang. WatchGuard verzekert organisaties nu van veilige toegang tot de cloud met een uitgebreide en meerlagige bescherming van het netwerk, e-mail, web en content security.

Alle WatchGuard XTM security appliances bieden nu volledige ondersteuning voor VPN-toegang tot de Windows Azure Virtual Network service. Daardoor kunnen organisaties snel en gemakkelijk veilige VPN-tunnels creëren voor de verbinding van hun locale netwerk met de cloud-omgeving. Dat in combinatie met de al bestaande Microsoft Hyper-V support (Windows Server 2008 R2, Windows Server 2012, Hyper-V Server 2008 R2, en Hyper-V Server 2012), maakt WatchGuard tot het enige bedrijf dat in staat is UTM te leveren voor de hybride cloud. En daarbij organisaties verzekert van veilige en probleemloze toegang tot de public cloud, eigen netwerk en gevirtualiseerde IT-omgevingen.

"Deze oplossing is een aantrekkelijke optie voor organisaties die willen profiteren van de schaalbaarheid, snelheid en kosten/baten van Windows Azure – maar wel hun eigen lokale infrastructuur willen blijven gebruiken," zegt Etiënne van der Woude, Regional Sales Manager Benelux bij WatchGuard. "Zij hebben vanuit hun eigen netwerk veilige toegang tot de cloud nodig en WatchGuard's UTM-platform maakt dat mogelijk. We zijn verheugd nauw met Microsoft te kunnen samenwerken om de connecties met hun cloud net zo veilig te maken als privé netwerken."

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De 'Extensible Content Security' (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Maria Pinto, Marketing Manager EMEA
+1 310707112087
Aleksandra Andjelic
Co-Workx
Hans Lamboo
Co-Workx

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.

Informatie Centrum

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP