WatchGuard opnieuw leider in Gartner's Magic Quadrant for Unified Threat Management

donderdag, 21 augustus, 2014

Den Haag, 21 augustus 2014WatchGuard Technologies, leverancier van geïntegreerde security- platforms, staat ook in 2014 in het leiderskwadrant van Gartner’s Magic Quadrant for Unified Threat Management (UTM). Daarmee prolongeert WatchGuard die benoeming voor het vijfde achtereenvolgende jaar.

Met bekroonde oplossingen als WatchGuard Dimension, en nieuwe best-of-breed services zoals APT Blocker en Data Loss Prevention (DLP), levert WatchGuard voortdurend innovatieve security-oplossingen waarmee klanten en partners netwerken overal ter wereld beveiligen.

Gartner schrijft in het rapport: “In het leiderskwadrant staan leveranciers die voorop lopen in het maken en verkopen van UTM-oplossingen voor middelgrote bedrijven. Dergelijke leveranciers hebben een breed aanbod van modellen voor verschillende use cases, support voor diverse features, en gebruikersvriendelijke management- en rapportagefuncties. Ze onderscheiden zich door telkens met nieuwe beveiligingsfuncties te komen, die door klanten op een betaalbare manier kunnen worden ingezet, zonder noemenswaardig effect op gebruikerservaring en zonder dat extra personeel nodig is. Tevens hebben deze leveranciers een goede reputatie als het gaat om het voorkomen van kwetsbaarheden in hun beveiligingsproducten. Tot de algemene kenmerken van de leveranciers in het leiderskwadrant behoren betrouwbaarheid, consistente doorstroom, en producten die intuïtief kunnen worden gemanaged en beheerd.”

“We zijn erg blij om voor de vijfde keer op rij in het leiderskwadrant te staan,” zegt Etiënne van der Woude, Regional Sales Manager Benelux bij WatchGuard. “Onze platform-georiënteerde aanpak maakt het voor ons gemakkelijk om snel te reageren op nieuwe bedreigingen. Dat doen we  door onze klanten en partners van best-of-breed beveiligingsmodules te voorzien, die geïntegreerd zijn in één enkele cloud-console. En onze nieuwe visibility-oplossing, WatchGuard Dimension, biedt een suite van rapportagetools voor big data, die à la minute grote security-bedreigingen isoleert.”

WatchGuards UTM- en NGFW next generation firewall-appliances draaien op Fireware, een compleet security-platform. Tot WatchGuards security-tools behoren DLP, ATP, Intrusion Prevention, Reputation enabled Defense, spamBlocker, Gateway AntiVirus, WebBlocker, Application Control en Packet Filtering. Fireware maakt gebruikt van de nieuwste processoren en technologie van Intel en Freescale, zonder eigen hardware moet worden aangeschaft. Dat maakt WatchGuard tot een van de best presterende, alles-in-één netwerksecurityplatformen.

Over het Magic Quadrant

Gartner stelt geen enkele aanbieder, product of service genoemd in de onderzoeksresultaten boven de ander. Het adviseert technologiegebruikers niet om alleen voor de aanbieders met de hoogste scores te kiezen. Gartner’s onderzoeksresultaten bestaan uit de opinies van Gartner’s onderzoeksorganisatie en moeten niet gezien worden als constatering van een feit. Gartner verwerpt alle aansprakelijkheden, expliciet of impliciet, betreffende dit onderzoek, inclusief alle aansprakelijkheden voor de verkoopbaarheid of geschiktheid voor een specifiek doel.

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De 'Extensible Content Security' (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Kijk voor meer informatie op http://www.watchguard.nl.

Maria Pinto
+31 70 711 2087
Nelleke Braam
Co-Workx

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.

Informatie Centrum

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP