WatchGuard maakt netwerkbeveiliging ook inzichtelijk op Microsoft Hyper-V

De nieuwe versie van WatchGuard Dimension bevat onbeperkte schaalbaarheid en beschikbaarheid en maakt rapportages eenvoudiger
donderdag, 30 januari, 2014

Den Haag, 30 januari 2014 - IT-securityleverancier WatchGuard Technologies breidt zijn netwerkbeveiligingsplatform WatchGuard Dimension uit naar IT-netwerken die zijn gevirtualiseerd met Microsoft Hyper-V. Met de oplossing krijgen organisaties real-time inzicht in kwetsbaarheden en kritieke voorvallen op hun IT-netwerk. Het platform was al beschikbaar voor VMware-omgevingen.

Samen met de uitbreiding met Microsoft Hyper-V verbetert de fabrikant de schaalbaarheid, beschikbaarheid en zichtbaarheid van het Dimension-platform. Veel organisaties gebruiken het als aanvulling op XTM, de Unified Threat Management-oplossing van WatchGuard Technologies.

Een van de bedrijven die WatchGuard Dimension nu al gebruikt op Hyper-V, is het Amerikaanse Oasis Technologies. Deze aanbieder van managed security services stelt met het platform uitvoerige rapporten voor zijn klanten samen. Zij kunnen de rapporten in real-time opvragen of ze zelfs automatisch laten opmaken. De rapporten bieden een overzicht van de grootste netwerkgebruikers, bedreigingen en mogelijke inbreuken op de compliancy.

56 procent van informatiebeveiligingsexperts vindt dat hun organisatie te weinig personeel heeft op dit vakgebied. Dat blijkt uit recent onderzoek van Frost & Sullivan onder ruim twaalfduizend ondervraagden. WatchGuard Dimension is een toepassing ter verlichting van het werk van informatiebeveiligers, vooral in middelgrote organisaties waarvan de IT-afdeling onder druk staat. De belangrijkste informatie over de netwerkbeveiliging is snel voorhanden zodat het in beleid kan worden omgezet.

WatchGuard Dimension is kosteloos beschikbaar als virtuele appliance voor organisaties die XTM gebruiken. De nieuwste versie van het platform koppelt en schaalt sneller dan ooit met externe en gedeelde databases. De toepassing is ook beter zichtbaar in het netwerk door dynamic hostname resolution. De helpdesk wordt bovendien vóór april 2014 meertalig.

Meer informatie over recente upgrades en een testversie van Dimension is hier te vinden.

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De 'Extensible Content Security' (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar.

WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Kijk voor meer informatie op www.watchguard.com.

Maria Pinto
+31 70 711 2087
Nelleke Braam
Co-Workx

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.

Informatie Centrum

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP