WatchGuard introduceert Firebox M440

Eenvoudig policy's instellen voor verschillende netwerksegmenten
donderdag, 9 oktober, 2014

Den Haag, 9 oktober 2014 - WatchGuard Technologies introduceert de Firebox M440. Met deze next-generation firewall kunnen systeembeheerders verschillende netwerksegementen eenvoudig voorzien van een eigen policy, iets dat voorheen voor veel organisaties technisch onmogelijk was.

De Firebox M440 is de eerste UTM-appliance met volledig onafhankelijke netwerkpoorten. Dat maakt ingewikkelde configuraties met VLAN's overbodig. Bovendien maakt Dimension, WatchGuard's oplossing voor netwerkmonitoring, de effecten van de policies op het verkeer binnen de verschillende netwerksegmenten volledig transparant.

Een effectieve segmentatie van het netwerkverkeer is belangrijker dan ooit. Het is een veelvoorkomend misverstand dat je dat oplost met strategieën als rolgebaseerde authenticatie of basale VLAN-switching en -routing. Dat misverstand zorgt voor een vals gevoel van veiligheid. In deze tijd van Internet of Things en de verwachting van personeel dat ze 24/7 toegang moeten kunnen krijgen tot het netwerk is het meer dan ooit belangrijk te oriënteren op een nieuwe, moderne beveiligingsstrategie.

WatchGuard Firebox M440 beschikt over 25 1Gb Ethernetpoorten, waarvan acht poorten Power over Ethernet (PoE) ondersteunen. Ook staan twee 10 Gb SFP+ fiberpoorten paraat.

'Oplossingen voor netwerkbeveiliging zijn alleen nuttig als ze niet te lastig in gebruik zijn', zegt Etienne van der Woude, Regional Sales Manager Benelux van WatchGuard. 'De Firebox M440 maakt het aanmaken van segmenten, het in kaart brengen van netwerkverkeer en het monitoren van de policy-effecten doodeenvoudig. Het toepassen van de juiste policies aan de juiste soorten netwerkverkeer is de kern van een goede segmentatiestrategie. Dit product voorkomt onnodige complexiteit in dat proces.'

Meer informatie over de WatchGuard Firebox M440 vind je hier.

Over WatchGuard Technologies

WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De 'Extensible Content Security' (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Maria Pinto, Marketing Manager EMEA
+1 310707112087
Aleksandra Andjelic
Co-Workx
Hans Lamboo
Co-Workx

Over WatchGuard

Er zijn wereldwijd bijna een miljoen geïntegreerde, multifunctionele WatchGuard security appliances geïnstalleerd. Onze herkenbare roodgekleurde systemen zijn ontworpen om de slimste, de snelste en de meest doordachte security oplossing te zijn, met iedere mogelijke security toepassing op volle kracht voor u aan het werk. Waarom zou u WatchGuard kopen? Ontdek het hier.

Informatie Centrum

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP